2005-09-06

Partiledardebatten fortsätter: Fredrik Reinfeldt frågas ut.

Är det inte bättre att vara mysig än att piska?
Absolut, vi vill sänka dina skatter och öka din frihet. Det är dom fattiga som har högst skatt.

Tycker ni att ert förslag gör det bättre för fattiga?
Att bara svara ja på den frågan är för enkelt, vi måste räkna på Bankeryd och utforma och titta på utfallet och vara lyhörda. Så gör jag alltid, jag vet vad jag vill och lyssnar på kritik.

Är det medvetet att ni bekämpar arbetslösheten med piska?
Men vafan, vi har morötter inte piska.

Jamen...
MED DET så tänker jag prata om annat så att du inte kommer med ditt prat om piskor. Sluta prata om att piska folk.

Men om man är arbetslös i Jokkmokk, vad skall man göra?
Samm sak som man gör nu, fast man måste flytta.

Har du tänkt igenom konsekvenserna av att göra det?
Har DU tänkt igenom konsekvenserna av att INTE göra det?

Invandrare, då. Skall dom straffas?
Men vadå straffas? Allt är sossarnas fel. Vi skall ha nystartsjobb, det är bra. Vi är beredda att pröva mycket, anonyma ansökningar och sånt.

Göran Persson sa att man är skyldig att ta ett jobb för 40 spänn i timmen.
Jag tror att vi kommer få massa nya rätta sortens jobb, inte bara fel sorts jobb. Det viktiga är att man kommer in på arbetsmarknaden.

Men ni vill ha låglönejobb, det är ju ingen hemlis?
Vi vill ha fler jobb, skitsamma vilken sort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha ?