2005-10-17

Kära Linda Skugge

Du definierar upp "mörkblå människor" som homofober och allmänt inhumana människor. förutom att jag gillar mörkblått som färg (men inte som politik) har jag inga problem med den definitionen. Jag gillar grönt och sitter just nu och skriver iklädd min favorit-tröja som är tegel-orange.

Men efter detta frågar du var dom humana och och icke-homofoba mörkblå människorna finns. Ja, dom finns ju inte. Du har ju definierat upp mörkblått på ett sådant sätt att dom inte existerar!

Du tror att Timbro är mörkblå, med en sådan definition. Det är dom inte. Jag kräver inte heller av folk att dom skall veta att Timbro inte är mörkblå. Det skall väl tusan känna till alla organisationer i Sverige och vad dom tycker. Du skall inte kritiseras för att du inte vet vad Timbro tycker.

Men, om man inte vet vad Timbro tycker, då skall man tametusan inte uttala sig i frågan, i SYNNERHET inte som skribent på en av Sveriges största tidningar.


p.s. Linda Skugge efterfrågar nu EN ENDA, profilerad borgerlig politiker som kämpar för homosexuellas rättigheter. Ja, vad sägs om Andreas Carlgren, Lars Leijonborg, Birgitta Ohlsson, Martin Andreasson och hela jämra liberala ungdomsförbundet? Att vara journalist är ingen ursäkt för att vara blind, Linda. d.s.

Inga kommentarer: