2005-09-06

Partiledardebatten fortsätter: Göran Persson frågas ut.

Makt korrumperar, är inte ni korrupta?
Jo, kanske det, men vi är ju bättre på att vara korrupta än alla andra. Vi är korrupta, men moderaterna är dumma. Det kanske är tur som gör oss bra. Rösta på oss för vi har tur. Kanske är vi bara bra, ja, vi är nog jättebra. Sverige är bäst.

Men Sverige har massa problem.
Jo, men det har ju andra också, och dom har mer problem. Sverige är bäst.

Är det jobbigt att dom borgerliga är eniga?
Det är dom inte. Det är moderaterna som bestämmer. Fast vi bestämmer över Sverige, vi är bäst, Sverige är bäst.

Varför har inte ert block en gemensam politik?
Vi måste ju ta hand om hela paketet. Borgerliga bryr sig bara om några saker.

Hur hög är arbetslösheten?
AMS säger 5.5%

Nej, dom säger 6,1%. ännu högre om man räknar all arbetslöshet. Är inte det ett misslyckande?
Nej, vi är jättebäst. Sverige är bäst. Vi har sänkt arbetslösheten mest. Men nu blir det kris. Du kommer bli arbetslös. Alla kommer bli arbetslösa. Rösta på oss.

Det har bara skapats 8000 nya jobb senaste året.
Ja, men det kommer nu. Vi behöver inte skapa jobb, det kommer. Alla kommer få jobb. Lita på mig.

Du vände ryggen till Maud Olofsson. Det var taskigt.
Inte bryr väl jag mig om vad andra tycker. Jag är gammal och skröplig. Jag är som Per Albin Hansson. Jag gör som jag vill.

Inga kommentarer: