2005-09-06

Partiledardebatten fortsätter: Lars Leijonborg frågas ut.

Kan ni tänka er att sitta i en regering som sänker biståndet?
Mja, mjä, mjo.

Så då skall Birgitta Ohlsson vara orolig för att man sänker?
Mja, mjä, mjo. Jag är jättebestämd. Lita på mig, men jag lovar inget.

Så det kanske sänks?
Nej, i Bankeryd var jag jättebestämd.

Du tänker på att det skall vara 80% i sjukpenningen?
Ja, jag är tycker jag var jättebra i Bankeryd.

Men nu blir det ju inte 80%
Mja, mjä, mjo, ibland blir det mer.

Men oftast inte.
Mja, mjä, mjo, sossarna hade 78%.

Det är viktigt att man vill man betala till försäkringssystemen har du sagt, och för att man skall vilja det måste man få pengar tillbaka. Gäller inte det?
Absolut. Vi skall ge tillbaka när vi har råd. Vi skall göra en stor reform. Det är stötande att höja för dom rikaste när vi inte har pengar.

Tack, Lars Leijonnborg.

Inga kommentarer: